Transformation

Det svartas vida mantel över min kraftlösa kropp. Smärtans iskalla händer hårt smekande, sliter mig ur nattens ro, den iskalla vinden rufsar om mitt hår, vilar mellan andetaget, en stund. Tröttheten vassa rivande naglar skär djupt, mycket djupt, i min egen bottenlösa grund. Blodet från livets källa rinner ner, allt färgas rött- det sköra smälter samman, i en förankrad jord, så tyst. Allt transformeras till kärlek- min Gud, du är det enda jag har.
 
A wide, black wide cloak lays over my limp body. Icy hands, tightly caressing, wear me out with pain, keeping me from my night's rest. The cold wind ruffles my hair, and I find a moment's rest between a breath. Fatigue's sharp nails cut deeply, so deeply, into my bottomless foundation. Blood from God flows down, and everything is colored red. All of my fragility blends together, grounded in earth, and everything is hushed. All is transformed into love. My God, you're the only one I have.
/Ingela
Kategori: Life Taggar: Ingela Axkrants, a beautiful life, dikt, poem, poesi,, poetry, spiritual poetry;
Kommentera inlägget här: