I Wish You Had My Eyes Today

Jag önskar att du hade mina ögon idag, och såg allt det vackra jag ser. En kvinnas kropp; Glittrande som solens strålar och som alla de vackraste ting i världen. En känsla av årstidens växlingar, med alla dess färger, former och stämningar. Det kvinnliga, sammanlänkat med naturen, som den skiraste mantel, till skönhetens ordlösa sång. Magi kan ske, även i den blinde mannens trädgård, för när natten kommer vet jag att jag endast kan ge mig själv skönhetens lilja. Jag önskade att du hade mina ögon idag, och såg allt det vackra jag ser... min ljuvliga syster.
/Ingela
English:
I wish you had my eyes today, to see all the beautiful things I can see. A woman's body... glittering like the sun's rays and all the most beautiful things in the world. A sense of the changing seasons, with all its colors, shapes and moods. The feminine, interconnected with nature, as the sheerest robe, for beauty's wordless songs. Magic can happen, even in a blind man's garden, for when night comes, I know I can give myself the most beautiful lily. I wish that you had my eyes today, to see all the beautiful things I can see... my lovely sister.
/ Ingela
Kategori: Beauty, Life, People; Taggar: Divine Being,, Ingela Axkrants, Love,, a beautiful life, beauty,, bohemian, bohemian blog, bohemian life, bohemian living, friendship, kvinnor, kärlek,, liv,, poem, poesi,, poetry, poetry about women,, vacker,, vänskap, women's poetry,;
Kommentera inlägget här: