Here and now

Att inte vara på väg någonstans, får mig att må bra. Att stanna här och nu för en millisekund, får mig att känna rymden, evigheten och den sanna verkligheten. Att insupa doften av kaffe i det magiska nuet, ger mig en känsla av glädje. Jag älskar att lyssna till en god väns röst. Jag njuter av att kyssa varje del av min älskade mans kropp utan någon vilja att tillfredsställa. Vind i seglet, på minsta fart och att långsamt upptäcka hans hud med mina läppar. Jag tittar ibland tillbaka till det gångna nuet eller det kommande, men utan längtan att förändra världen. Om jag skulle glömma, så tittar jag på mina barn. De är så bra på att vara i nuet. Dessa små ljus kan lysa och möta alla stunder med öppet hjärta.
/Ingela
 
English
 I can sense the space, eternity and true reality, for a millisecond, here and now. To soak up the smell of morning coffee, give´s me joy. I love listen to a friends lovely voice. To enjoy my beloveds beautiful body and kissing him without any willingness to please, that is so great. It´s an amazing moment, to explore every part of his skin with my lips, very slowly. Nowadays I can see myself in the past and in the future, without wanting to change the world, or move to another space or place, and If I should forget, I can always watch my children. They are masters in living in the presence. These little lights can shine and meet every moment with open hearts.
/Ingela
Kategori: Life Taggar: bohemian blog, gypsy blog, gypsy lifestyle, hippie blog, hippie style, hippiechic blog, poetry, spiritual poetry;
Kommentera inlägget här: