Glitter in my Home

 
Min vackra kökslampa hittade jag på en loppis. Den hängde där och väntade på mig. Sprakande, glittrande och med regnbågens alla färger så var den som gjord för mitt kök. Idag ska jag rensa i mitt skafferi. Det är en sån ära att få ta hand om huset, jag älskar det. Pyssla och städa och organisera. Allt som finns här inne har en historia, ja som en själ för mig. Den gammla soffan i köket har tillhört min farmor. Skira blommor och brodyr på kanten. Kommer ihåg farmor i soffan, sittandes med sin kaffekopp. Tittar på soffan och minns farmors snälla ögon och hennes små händer, som älskade att brodera och virka. Det bästa med mitt hus är berättelserna, för alla mina  föremål har en sådan. Mitt koppskåp berättar om lusten att välja det vackra i livet. Lampan jag hittade står för att våga vara för mycket, att tillåta mig själv att expandera. Vilka historier berättar ditt hus?
/ Ingela
 
English
This amazing chandelier i found at a flea market, it was hanging in a corner waiting for me. Glittering and shining in all colors of the rainbow it was as made for my kitchen. Today I will clean my kitchen cupboards, it is such an honor to be abel to take care of my house – cleaning and sorting, I love it! Everything that is in here has a story, a soul for me. The old couch that is standing in the kitchen has once belonged to my grandmother. I remember her sitting in it with a cup of coffee. I look at it and think of her friendly eyes and her little hands. The best thing with my house are all the stories, because every peace in here has one. My cup cabinet is whispering about the lust to life and the willingness to choose beauty. The chandelier stands for daring to be to much, to allow yourself to expand. What stories are your house telling? 
/ Ingela
Kommentera inlägget här: