Crossroads

Det mållösa, ansiktslösa steget på mossbeklädd stig denna tidiga morgon, väcker långsamt min resa in i det osynliga landet. Jag lutar mig mot ett träd och vet att allt håller mig med sin stabila grund. Underjordens rotsystem är sammanflätat med varandra, som alla tankar, känslor och tårar i världen. Alla barr på trädet har en gåva att ge, varje strå och sten, har sin egna unika perfektion, som fötter, händer, hud o doft. Livsvägen är oändlig, efter varje kurva kommer snart en ny åter, återvändsgränder, med tid för reflektion och raka enkla sträckor, som har små avtagsvägar med nya möjligheter, som när livets lilla frö tittar upp från mörka jorden, för att möta solens strålar för första gången. Betraktelser när jag närmar mig en öppning, en större väg, mitt i livets vägskäl.
 
That speechless, faceless step on a mossy path early this morning, slowly awakens my journey into the invisible country. I lean against a tree and know that everything holds me with its solid foundation. Earth's root system is intertwined, as all thoughts, emotions and tears weave together in the world. All the needles on this tree has a gift to give, each straw and stone, has its own unique perfection, as the feet, hands, skin sense and smell. Life's road is infinite, for every curve will soon renew again old dead ends. With time for reflection, straight simple lines are seen to have small turns, each a new opportunity, as when a tiny, living seed looks up from the dark earth to meet the sun's rays for the first time. Meditations when I approach an opening, a major road in the midst of life's crossroads.
/Ingela
 
Kategori: Life, Poetry; Taggar: Ingela Axkrants, Nature poems, a beautiful life, crossroads, decisions, forest poetry, life poetry, poem, poetry of nature;
Queen of Kammebornia:

Varma tankar och kramar till dig!

Svar: Åh, Tack vackra drottning. Glad för din omtanke.
Ingela Axkrants

Kommentera inlägget här: