Mystery and Passion

Ovanför min säng bor allt och ingenting. Saker som ständigt är i rörelse. Min vackra blodröda Yoni tavla hänger alltid troget kvar och beskådar het älskog och stundtals slumrande familj. Ovanför min säng lever mystik och passion och en smula vemod. När sömnlösa nätter inträder, delar jag mina hjärte hemligheter och tar emot visdomsord från mina älskade böcker. Lyrik och dikt och prosa ibland, bor ovanför min säng i sagans land. Himmelens lila sken vaggar till sömns och rosenknoppar ovan för mig till drömmarnas land.
/Ingela 
 
English
 
Above my bed lives everything and nothing. Things that are constantly in motion. My beautiful blood red Yoni painting hangs there faithfully and sees hot lovemaking and sometimes slumbering family members. Above my bed lives mystery and passion and a little melancholy. When sleepless nights occur, I share secrets of my heart and receive words of wisdom from beloved books. Poetry and poems and sometimes prose, living above my bed in a fairytale land.  Heaven´s purplish light rocks me to sleep and rosebuds take me to the land of dreams.

/ Ingela

Kategori: Life Taggar: Ingela Axkrants, dikt, mystery, poem, poesi,, poetry;
Kommentera inlägget här: